Az új Swift Sportban fejlett biztonsági technológiák szolgálják a vezető és az utasok nyugalmát.
Az ABS rendszer a négy kerékhez csatlakoztatott szenzorok segítségével érzékeli az egyes kerekek forgását, így automatikusan és optimálisan vezérli a fékerőt. Megakadályozza a kerekek blokkolását, ami könnyen megtörténhet hirtelen fékezés vagy csúszós felület esetén, így a vezető nagyobb eséllyel tudja kormányzással kikerülni az akadályokat.
Emellett az EBD (elektronikus fékerő elosztó) optimálisan elosztja az első és hátsó fékerőt a jármű stabil megállításának elősegítése érdekében.
Az ABS a vezetőt fékezés közben segítő eszköz. A körültekintő, útviszonyoknak megfelelő vezetést nem helyettesíti: például kanyarhoz közeledve lassítani kell.
Amennyiben kanyarmenetben a gépjármű elveszti stabilitását az ESP segíti a vezetőt a gépjármű feletti uralom visszanyerésében a motorvezérlésbe és a fékrendszerbe történő megfelelő beavatkozással.
Az ESP® a Daimler AG bejegyzett védjegye. Az ESP®-t arra fejlesztették, hogy segítse a járművet irányítás alatt tartani. Mindazonáltal, a motornyomaték csökkentésének mértéke, valamint a fékező kerekek és fékerejük a vezetési körülményektől függően nagyban változnak. Az ESP® alapvetően a stabil vezetést segítő rendszer.
Ha a járművet megcsúszása vagy kifarolása során megszűnik a kerekek és az útfelület közötti tapadás, az ESP® tovább működik, azonban előfordulhat, hogy ebben az esetben nem lesz hatékony.
Menet közben a Swift két érzékelővel (kamerával és lézerérzékelővel) meghatározza, fennáll-e az ütközés veszélye az elöl haladó járművel vagy egy gyalogossal. Ütközésveszély esetén az autó a helyzettől függően a következő módokon reagálhat.
A Suzuki fejlett vezetést támogató rendszerei növelik a biztonságot vészhelyzetekben, és támogatják a biztonságosabb vezetést az ütközés erejét csökkentő fékezéssel, sávelhagyásra figyelmeztetéssel és más funkciókkal. A DSBS egy szélvédőhöz erősített kétérzékelős (kamera és lézerérzékelő) rendszer.
A közepes és nagy hatótávolságon kitűnő teljesítményű, gyalogosok észlelésére is alkalmas kamera, és a kis távolságon kiválóan működő, éjszakai észlelésre is alkalmas lézerérzékelő kombinációja lehetővé teszi az ütközés erejét csökkentő fékezést, a sávelhagyásra figyelmeztetést, a távolsági fényszóró asszisztens működését és a sávtartásra való figyelmeztetés megvalósítását.
FIGYELEM!
Előfordulhat, hogy a radaros fékasszisztens és a kétérzékelős fékasszisztens bizonyos helyzetekben nem működik megfelelően. Az útakadály fajtájától, az időjárási körülményektől, az útviszonyoktól és más körülményektől függően előfordulhat, hogy a rendszer nem képes elkerülni az ütközést, vagy mérsékelni annak következményeit. Előfordulhat, hogy a rendszer nem működik, ha a vezető a kormánykerék vagy a gázpedál használatával kikerülő manővert hajt végre. A radaros fékasszisztensnek és a kétérzékelős fékasszisztensnek léteznek korlátai az útakadályok elismerésében és a jármű vezérlésében. Kérjük, ne bízza rá magát a rendszerre, mindig vezessen biztonságosan. Kérjük, olvassa végig a Felhasználói Kézikönyvet, mivel fontos információkat talál benne a biztonsággal kapcsolatban. További tájékoztatásért kérjük, keresse fel Suzuki márkakereskedőjét.
Miközben az autó 60 km/óránál nagyobb sebességgel halad, a rendszer meghatározza az úttest nyomvonalát, és hang- és fényjelzést ad ki, ha az autó a vezető fáradtsága miatt vagy egyéb okból imbolyog az úton.
Szintén 60 km/óránál nagyobb sebességgel haladva a rendszer meghatározza az autó útvonalát, majd fényjelzéssel és a kormánykerék érezhető rezegtetésével figyelmezteti a vezetőt, ha irányjelző használata nélkül hagyta el a sávot.
60 és 160 km/h közötti sebességnél az autó egy (egylencsés) kamera segítségével beazonosítja a sávot. Amikor a rendszer felismeri, hogy az autó elhagyja saját sávját, automatikusan segíti a vezetőt a sávba való visszatérésben az elektromos szervokormány segítségével.
Ha az autó előtt egy másik jármű halad, az adaptív tempomat a milliméteres hullámhosszú radarral felméri a másik jármű távolságát, és a három beállítás közül kiválasztott beállításnak megfelelően automatikusan fenntartja a járművek közötti távolságot*. Ha az autó előtt nincs jármű, a rendszer fenntartja a vezető által beállított sebességet (40 km/h és 160 km/h között).
*A járművek közötti távolság a jármű sebességétől függ.
40 km/h feletti haladás közben a távolsági fényszóró asszisztens más járművek jelenléte függvényében automatikusan lekapcsolja, majd visszakapcsolja a távolsági fényszórót.
A sportos teljesítményt védelmet nyújtó biztonsági technológiák egészítik ki, beleértve az utasokat védő standard légzsákokat, az oldalirányú ütközések esetén az ütést csökkentő elülső oldallégzsákokat, valamint a fejre ható ütést csökkentő függönylégzsákokat.
Gyalogossal történő ütközés sajnálatos esetében a motorháztető, a motorház, az ablaktörlő rendszer, valamint az elülső lökhárító ütéselnyelő tulajdonságai segítenek a gyalogosok fej- és lábsérüléseinek minimalizálásában.
1. Ütéselnyelő motorház
2. Ütéselnyelő ablaktörlő rendszer
3. Ütéselnyelő motorháztető csuklópánt
4. Ütéselnyelő motorháztető